דבר יו"ר העמותה

יום השואה ביד ושם

חברות וחברים שרידי השואה, חבריי לדרך ההנהלה, המתנדבים ואנשי דורות ההמשך,

בחרדת קודש אני נכנס למשימת תפקיד יו"ר העמותה, כדי להמשיך בדרך אבותיי. מצווה עליי מינקות בבית הוריי להוביל את המשכיות "זכר זיכרון השואה". את המשימה הזו חרט בי אבי היקר יעקב זילברשטיין ז"ל, מייסד העמותה ששרד את מחנות המוות אושוויץ ובוכנוולד והגיע לישראל כמעפיל דרך איטליה, קפריסין – אי הגירוש, ומחנה המעצר בעתלית.

כעוף החול קמתם מבין החורבות, דחקתם הצידה את חולַיי הגוף וייסורי הנפש, מפני רצונכם העז לקום מחדש כאדם, כמשפחה וכעַם חופשי החי בארצו שעליה חלמתם.

עם השחרור נטלתם לעצמכם את זכות הבחירה, נמנעתם מנקמנות ומרחמים עצמיים. בחרתם בחיים ובחרתם בטוב, בחרתם לבנות ולהיבנות.

תרומתם של ניצולי השואה להתפתחותה ושגשוגה של מדינת ישראל עצומה, ובכל זאת, הדור הצעיר שגדל בישראל יודע מעט מאוד עליה ועל הישגי הניצולים, אשר הצליחו לאסוף מתוך כאבם העצום כוחות נפש לבנות חיים כאן בישראל.

כולנו חשים היום כי היחס לניצולי השואה השתנה לטובה בישראל.
למרות ההישגים החשובים שהושגו למענכם במהלך השנים, עוד רבה הדרך, לצערנו. ארגוננו, שקם בשנת 1950 רק למענכם, ימשיך להוביל בקידום הזכויות של ניצולי השואה ורווחתם בתחומי הבריאות ותרבות הפנאי.

אנו מנסים להשיב לניצולים ולו מעט, להשיב להם את מה שאנו חייבים להם, לנסות להחזיר להם את שמחת החיים וקצת בריאות איתנה, לצד איתנות כלכלית.

נעזור לכם למצות את זכויותיכם, נגדיל עבורכם את פעילות תרבות עם אומנים. יחד עם הנהלת העמותה והמתנדבים המופלאים שלנו, ובמאמץ משותף, נמשיך להיות כאן עבורכם, בטרם יהיה מאוחר.

אני מבקש לאחל לכל העוסקים במלאכת ההתנדבות, הלוואי שנזכה כולנו לכוח ובריאות על מנת שנצליח להמשיך במשימה הקדושה לסייע לשורדי השואה החיים היום בתוכנו, שיחיו את חייהם בכבוד, בנחת ובשלווה. הם ראויים לכך.

שורדי השואה, אנו מתחייבים בפניכם שנוסיף ללכת בעקבותיכם ונקיים את הציווי הקדוש: לזכור את "זכר זיכרון השואה". לא נרפה מן העשייה למען קיום זיכרון חי ומשמעותי לדורי דורות.

בהזדמנות זו אנו רוצים להודות ל"ועידת התביעות" על שיתוף הפעולה הפורה אתנו. ללא תקציבכם, מרבית  הפעילויות למען שורדי השואה לא היו מתקיימות.

אברהם (אברמי) זילברשטיין
יו"ר העמותה